YEDİĞİNİZ TATLININ KİLOYA DÖNÜŞMEMESİ İÇİN NE YAPMALISINIZ?

tatli-krizi-1

Tatlıya düşkünlüğümüz en zayıf noktalarımızdan biridir. Mesela ben tatlıyı aşırı sever ve tüketirdim birkaç ay öncesine kadar. Sonra çok kilo aldığımı farkedince mecburen azaltmak zorunda kaldım:) Siz de benim gibi tatlı yemeden yaşayamıyorsanız veya olmadık zamanlarda canınız tatlı çekiyorsa yediğiniz tatlının kiloya dönüşmesini engelleyen bu tavsiyeleri dikkate alın derim. Ekstradan bir de iştah azaltıcı bitkisel çay tarifi size bonus olarak:) Bilgiler Dr. Ender Saraç’ın uzman tavsiyelerindendir 😉

  • Asla tok karnına tatlı yemeyin. Kan şekeriniz daha da yükseleceğinden vücut insülin üretimini arttırır ve bu da bel ve göbek bölgesinde yağlanmaya sebep olur. En doğru yol aç karnına veya yemekten 2-3 saat sonra tüketmektir.
  • Her ne tatlısı yerseniz yiyin yanında mutlaka tarçın tüketin. Tarçının kan şekeri dengeleyici özelliği vardır. Günde ortalama yarım çay kaşığı tarçın tüketin.
  • Krom destekli haplar kan şekerinizin dengelenmesine ve tatlı krizlerinin azalmasına yardımcı olur.
  • Hiçbir tatlı yapabilecek durumda değilseniz hemen bir bardak ılık ve az yağlı süte 1 tatlı kaşığı toz tarçın ekleyin. Bal da katabilirsiniz.
  • İştahınız çok açıksa bu çayla iştahınızı azaltabilirsiniz: Bir kupa suya bir tutam ıhlamur,1 tatlı kaşığına yakın mate, 1 çay kaşığı zerdeçal ve 2-3 parmak kadar ayva kabuğu atın. 1-1.5 dk. kaynattıktan sonra 6-7 dakika demleyin. Çay ılınınca yemeklerden 5-10 dk. önce için.
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s