HANGİ EKMEK ÇEŞİDİ DAHA FAYDALI ?

FotorCreated

Son yıllarda ekmek çeşitleriyle ilgili farklı farklı söylemler duyuyoruz. Kimileri beyaz ekmek daha sağlıklı diyor kimileri kepek veya tahıllı ekmek faydalıdır diyor. Peki en sağlıklı olan hangisi nasıl anlıycaz? Tüm ekmek türlerini tek tek inceleyip ele alalım, kararı kendimiz verelim.

Beyaz Ekmek: Beyaz ekmek yapılırken buğday tüm tabakalarından ayrıştırılır. Vitamin ve mineral içeren bu tabakalar ayrıştırıldığında geriye kalan buğday kalıntısı hiçbir besleyici madde içermez. Yani beyaz ekmek yapılırken tüm faydalı vitamin ve mineralleri yok olmuş olur. Kalsiyum içeriği yüzde 35, demir içeriği yüzde 80, B1 ve B2 vitaminleri yüzde 60′ ın üzerinde, B6 vitamini yüzde 85 azalır. İşlenmiş tahıllarda yani beyaz ekmekte, lifin büyük kısmı ayrıldığı için, beyaz ekmek kan şekerinde hızlı bir yükselmeye yol açarak insülin düzeyini artırır ve vücudunuzu yağ depolatmak için uyarır.

Kepek Ekmek: Dış kepeği ayrılmış, ancak embriyo ve iç kepeği ayrılmamış undan elde edilen kepek ekmek, beyaz ekmeğe göre daha besleyicidir. Önemli bir B1 vitamini kaynağıdır. Çiğneme müddetini uzatır, tükürük salgısını arttırdığı için fazla gıda alımını önler ve midede fazla kalacağı için çabuk acıktırmaz. Kabızlığa faydası olur. Bol kepekli ekmeklerin kalori değeri azalmakta, buna karşılık vitamin ve protein değeri artmaktadır. Bu sebeple şişmanlığı önler. Şeker hastaları kullanabilir.

Çavdar Ekmeği: Ruşeym ve kepek üretimi sırasında ayrılmadığı için, çavdar lif, protein, potasyum, kalsiym, demir, fosfor, magnezyum, mangan, B1 vitamini, folik asit, tiamin, niasin ve antioksidanlar açısından zengindir. Bol lif içerdiğinden sindirimi rahatlatır ve uzun süre tokluk hissi verir. Kolestrol,şeker,sindirim problemi olanlar için idealdir.

Tam Buğday Ekmeği: Omega 3 ve 6 yağları ile mineralleri içerir. B3 vitamini (niasin) içeriği ile enerji verir. Buğdayın tüm kısımlarını içerdiğinden dolayı vitamin, mineral, protein, karbonhidrat içeriği ile beslenmede alınması gereken besin değerlerinin çoğunu karşılamaktadır. Tam buğday unu, buğdayın ruşeym kısmını içermektedir. Ruşeym; A, E, B1 vitamini, protein ile mineral maddeleri içermektedir. Lifli olduğu için sindirim sisteminin düzgün çalışmasını sağlamaktadır.

Tam Tahıllı Ekmek: Tam tahıllı ekmekler B12 hariç tüm B grubu vitaminlerinin temel kaynağı olduğu için tiroit rahatsızlığı olanlar için en ideal besindir. Antioksidan içeriği yüksektir. Normal ekmekten tam 15 kat fazla folik asit içerir. Bu asit Kalp krizi riskini %25 düşürür.  Lif oranı en yüksek ekmek çeşitidir. Folik asit, kalsiyum, çinko, B1 ve B2 vitamini içerir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s