KALORİSİZ SAĞLIKLI BİR KAHVALTI MENÜSÜ

diyet-kahvalti-secenekleri

Bugün sağlıklı bir kahvaltı nasıl olur sorusunu masaya yatırıyoruz. Türk mutfağı kahvaltı çeşitleri konusunda oldukça zengin. Yağı,zeytini,peyniri,balı,reçeli,kaşarıyla çok zengin bir kahvaltı kültürümüz var fakat bunların hepsini tüketirsek çok fazla kalori almış oluruz ve sağlıksız bir vücuda sahip oluruz. Örneğin sabah kahvaltısında sucuk-salam-sosis grubunu çok severiz fakat bunlardan bir porsiyon yediğimizde yaklaşık 1 çorba kasesi kadar yağ girmiş olur vücudumuza. Hadi şimdi neyi ne kadar tüketebiliriz buna bakalım.

Kahvaltı Menüsü

Şekersiz Çay-Kahve: 2 şekerli bir çay ya da kahve ile bir dilim ekmek tüketmiş oluruz kalori açısından. Şekeri azaltmak ya da bırakmak isterseniz 21 gün boyunca bunu deneyin. Dil 21 günde yeni tada şartlanır ve eskiyi aramazsınız.

Zeytin: En fazla 5 tane yenmeli. 5 zeytin eşittir 1 tatlı kaşığı zeytinyağı. bu yağ hazmı kolaylaştırdığından zeytin tüketmekte sakınca yok.

1 Yumurta: Kayısı kıvamında bir adet yumurta hem sağlıklı hem tok tutucu olucaktır.

1 Elma: kahvaltıda doymadığınızı hissederseniz 1 elmayla takviye yapabilirsiniz.

5 Aromatik: Roka,tere,maydanoz,dereotu,nane beşlisi kahvaltı masanızda mutlaka bulunsun. En azından bir iki tanesini tüketmeye özen gösterin.

Lor peyniri: Peynirler içinde en az yağa ve düşük kaloriye sahip olanıdır. 1 yemek kaşığı kadar sabahları yenilebilir.

Bal: 1 tatlı kaşığını geçmeyecek şekilde tüketilebilir.

Tüm bunların yanı sıra değişik birşeyler yemek isterseniz farklı çözümler de var. Örneğin tam buğday unundan yapılmış bir krep lor peyniriyle dürüm şeklinde yenildiğinde son derece doyurucu ve kalorisizdir. (sadece buğday unu,süt ve yumurta kullanılarak yapılmalı)

Başka bir seçenek; 1-2 yumurtayı yağsız peynir veya lor peyniriyle ezip bu karışımı ekmeğin üstüne sürün. Ekmek dilimlerini fırına atın ve kızarmasını bekleyin. Bu da yine lezzetli ve sağlıklı bir kahvaltı çeşidi olarak midenizi şenlendiricektir 🙂

(Ünlü diyetisyen Ayça Kaya’nın önerileridir)

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s