TIRNAK KIRILMASI NEDEN OLUR VE NASIL ÖNLENİR?ımı

tirnak-kirilmasina-dogal-kurler

Tırnaklarımızın dayanıklılığını sağlayan şey “keratin” adı verilen sertleşmiş bir tür proteindir. Keratin üretimi azaldığında tırnaklar yumuşar ve kırılmaya başlar. Bu yüzden yeme alışkanlığımızda protein mutlaka yer almalıdır. Ayrıca B vitamini eksikliği de yine bu sebeplerden bir tanesidir. Özellikle biotin, folik asit ve B12 vitamini eksikliğinde tırnak kırılması kaçınılmazdır. Et, balık, yumurta, tam tahıllı ürünler, kuru baklagiller ve kuruyemişler iyi birer B vitamini kaynağıdır. Çinko ve demir eksikliğinde de tırnaklarda lekelenmeler ve kırılmalar görülebilir. Et, deniz ürünleri, süt ürünleri, fındık, baklagiller ve tam tahıllı besinler çok iyi birer çinko kaynağıdır. Demir ise özellikle dalak ve ciğer başta olmak üzere tüm et ürünlerinde, yeşil sebzelerde, tam tahıllılarda, çekirdekli kuru üzüm ve kuru erik gibi meyvelerde bulunur. Et ürünlerindeki demir bitkisel kaynaklardaki demire göre vücut tarafından daha fazla emilir.
Bilinçsiz diyet yapan kişilerde vitamin ve mineral eksikliğine bağlı olarak tırnak kırılması daha fazla görülür. Bu da bi dipnot size 😉

Reklamlar

TIRNAK KIRILMASI NEDEN OLUR VE NASIL ÖNLENİR?ımı” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s