KİRALIK AŞK’IN DEFNESİNİN MAKYAJI

kiralik-ask-11-bolumde-omer-defneyi-odasina-kilitler

Kiralık Aşk dizisi yaz sezonunda en çok dikkat çeken dizi oldu ve dizi aynı başarıyı kış sezonuna da taşımayı başardı. Benim de çok keyifle izlediğim nadir dizilerden bir tanesi. Favori karakterimse Koray 🙂 Defne‘ye dönecek olursak, Elçin Songu kızıl saçları ve bembeyaz teniyle kadınların yeni rol modeli oldu diyebiliriz. Pek çok kişi saçını aynı renge boyatmaya başladı. Makyajı ise en çok dikkat çeken konulardan bir tanesi. Defne’nin makyaj sponsoru öğrendiğim kadarıyla Estee Louder. Ürünler kaliteli olunca makyaj da güzel oluyor haliyle 🙂 Cildinin pürüzsüzlüğünü Estee Lauder’ın Double Wear fondöteni ve BB kremleri sağlıyor. Rujları ise Estee Lauder Pure Color serisine ait. Yani Defne’ye benzemek isteyenlerin pamuk elleri cebine gidecek mecburen 🙂 Ürünlere buradan ulaşabilirsiniz.

Makyajını nasıl yaptığına değinecek olursak, gözlerinde mutlaka eyeliner kullanıyor. Eyelinerı fazla uzun çekmiyorlar çünkü zaten gözleri epeyce iri. Eyeliner ile belirginleştiren gözler iyice irileşiyor. Gözünün alt kısmına siyah kalem bazen sürüyor bazen sürmüyor. Sürdüğünde hafif dağıtarak doğal göstermeye çalışıyor. Alt kısma sürdüğü kalemi göz uçlarına yani göz pınarının olduğu yöne daha hafif sürerken yoğunluğu tam zıttı olan gerideki bölgeye veriyor. Far olarak şeftali ve toprak tonlarını kullanıyor. Hatta biraz turuncuya kaçan tonları bile zaman zaman görüyoruz. Rimel mutlaka kullandığı ürünler arasında. Defne göz makyajından çok allığı ve rujuyla dikkat çekiyor bence. Yüzünde sürekli gördüğümüz şeftali ile turuncu arası bir allığı var. Saç rengiyle uyumlu olan bu ton kendisine çok yakışıyor. Ruj seçiminde de yine aynı tonları seçiyor. Şeftali, sıcak kahve tonları ve nude tonlarını dudağında sıkça görüyoruz. Zaman zaman kırmızı da kullanıyor ama fazla değil. Ayrıca makyajında mat ürünler tercih ediyor. Fazla ışıltılı, simli ürünler kullanmıyor. Bu da Defne’nin özünde sade bir kız olmasından kaynaklanıyor. Süsü püsü sadece iş ve Ömer için 🙂 Estee Louder biraz pahalı bir marka malum, ama aynı tonları diğer markalarda da rahatça bulabilirsiniz bu konuda sıkıntı yok. Umarım işinize yarayacak bilgiler vermişimdir 😉

EFSANE KARAKTER BİHTER’İN GÖZ MAKYAJI

Türk televizyonlarında efsaneleşmek o kadar kolay birşey değil malum. Beren saat bu çok zor işi alnının akıyla başarmış bir oyuncudur:) Aşkı Memnu’daki efsaneleşen karakteri Bihter’in göz makyajı o dönem hepimizin favorisi olmuştu. Hala da modası geçmeyen bir makyaj. Benim de çok sevdiğim bu makyajı uygulamak aslında çok kolay. İhtiyacınız olan tek şey siyah göz kalemi, ten renginde bir far, far dağıtma fırçası ve iyi bir rimel. Tabi bu makyajın efsaneleşmesinde Beren Saati’in muhteşem gözlerinin de katkısı var. Renkli gözlerde siyah kalem makyajı hep daha belirgin ve çekici oluyor.

Hazırsanız başlayalım 😉

Öncelikle şunu hatırlatalım Bihter Ziyagil renkli far asla kullanmazdı. Göz zemini her zaman mattı. Zaten makyajının geneli de doğal ve mat tonlardaydı. Rujları hariç 🙂 Göz kapağınıza doğal ten tonlarında zemin hazırlayacak bir far sürün. Bunun için Naked’in aşağıdaki far tonları gayet uygun.

m5610491-p1273057-princ-hero.640.89345

Bazen füme tonlarında far da sürdüğünü hatırlatalım. Farı uyguladıktan sonra simsiyah bir kaleme ihtiyacımız var. Bazı markaların kalemleri yeterli siyahlıkta değil. Bazılarının da sürdükten sonra rengi açılıyor siyahlığını kaybediyor. Çok iyi bir markayı tercih etmenizi öneririm. Maybelline, Max Factor, Mac gibi.. Göz kapağınızın kirpik diplerine kalemi uygulayın. Kuyruğu uzun tutmayın, göz çizgisinin bitiminde kalması gerekiyor. Aynı şekilde alt kirpik diplerinize de kalemi sürün. Gözünüzü simsiyah bir çerçeve içine alın kısacası. Göz pınarınıza da kalemi sürmeyi unutmayın. Benim gördüğüm kadarıyla kalemi dağıtmıyorlar. Çünkü çok keskin göz hatları var, dağıtılmış gibi durmuyor.Alt kirpiğinizin altına hafif bir dağıtma işlemi yapabilir ya da kaleme yakın bir farla hafif bir renk çekebilirsiniz. Bolca rimelle kirpiklerinizi belirginleştirdikten sonra göz makyajınız hazır. Ruj konusunda da genelde sedefli rujlar sürdüğü dikkatimi çekti. Şeftali ve pembe tonlarda ışıltılı rujlarla makyajınızı tamamlayabilirsiniz. Ayrıca highlighter da kullanmıyor gördüğüm kadarıyla. Cildi gayet mat ve pürüzsüz 😉

ESSENCE KÖPÜK FONDÖTEN

Fondöten seçimi kusursuz bir makyaj için en önemli adımlardan biridir. Yağlı, yağsız, patakrem, köpük fondöten gibi çeşitli seçenekleri olan fondötenlerden hangisini seçeceğiniz size kalmış elbette. Ben önceden yağsız likit fondöten kullanıyordum. Bu sefer değişik birşey denemek için Essence‘in köpük fondötenini aldım ve denedim.

12182363_10153663525423006_1228931622_n

Köpük fondöteni uygulaması çok keyifli. Ellediğinizde yumuşacık pofuduk birşeye dokunduğunuzu hissediyorsunuz 🙂 Parmağımla bastırdığımda sünger gibi içe çöken bir pofuduklukla karşılaştım 🙂 Şişenin ağzı geniş olduğu için parmağınızla da fırçayla da uygulaması oldukça kolay.

12202040_10153663525193006_1711662146_n

Ufak bir miktar sürdüğünüzde yüzünüze hemen yayılıyor ve pürüzsüz bir görünüm veriyor. Yağlı değil bu yüzden sivilce yapma riski yok. Ben elimle sürüyorum ama fırça veya sünger de kullanabilirsiniz isterseniz.

12188471_10153663525023006_1172395756_n

Kapatıcılığı, yağsız oluşu, uygulama kolaylığı ile ben köpük fonföteni çok beğendim. Denemek isterseniz hiç tereddüt etmeyin. Ürünü Rossmann mağazasından indirimle almıştım, yanlış hatırlamıyorsam 10 liraydı 😉

COLOR TREND İLE EKONOMİK GÜZELLİK

Avon’un Color Trend serisini bilen bilir. Çok ucuz fiyata en iyi renkleri alabileceğiniz, Avon’un en kıymetli serisidir bence. Ben son olarak koyu bordo ve kırmızı tonlarda 2 tane ruj aldım.

12182146_10153660145398006_731007051_n

Aşağıdaki ruj en sevdiğim kırmızı tonlarından. Tok bir kırmızı, dudakta cart bir görüntü vermiyor. Çok yoğun renk vermediği için günlük kullanım için oldukça ideal. Yoğun renk vermiyor diyorsam tabi ki bu iyi renk vermediği anlamına gelmiyor:) Resimde gördüğünüz rengi aynen dudakta görebiliyorsunuz. Kastettiğim çok yağlı rujların verdiği çok yoğun çok dikkat çekici renk durumu. Bu rujla birlikte siyah bir eyeliner ile makyajınızı tamamlayabilirsiniz. Üzerine parlatıcı sürerek gece de kullanabilirsiniz.

12200454_10153660145328006_191176060_n

Aşağıdaki ruj da koyu vişne tonunda. Bu tonlar da hem gündüz hem gece kullanımı için ideal. Color TRend rujların yapısı yağlı olduğu için hem kolay sürülüyor hem de dudağı yumuşatıyor. Fiyatları da bu ay ki kampanyada 5 tl idi 🙂 ❤

12181958_10153660145363006_159639003_n

EYELİNER NASIL ÇEKİLİR?

eyeliner-nasıl-sürülür-likit

Eyeliner çekmek en zor işlemlerden biridir makyaj konusunda. Genelde karşımızdakilerin çektiği o uzun kuyruklu eyelinerlara çok özeniriz. Keşke ben de yapabilsem diye hepimiz içimizden geçirmişizdir. Bunun için çeşitli yöntemler var tabi ama bence en güzeli bol bol pratik yapıp elinizin alışmasını sağlamak.

Öncelikle kolunuzu bir yere sabitleştirmeniz daha rahat uygulama yapmanızı sağlar. Kolunuzu değil sadece elinizi oynatarak sürmeye çalışın. İşe önce dış kısımdan kuyruğu çekmekle başlayın. Üst kirpik bitiminizden kaş ucunuza yukarı doğru bir çizgi çizmeye çalışın. Çok dik olmasın ama çok düz de olmasın. Daha sonra kuyruğun ucundan başlayarak göz kapağınızın ortasına gelecek şekilde alanı doldurun. En son olarak da göz pınarınıza yani gözünüzün ucuna doğru ön kısmı boyayın. Eyelinerinizin doğal durmasını istiyorsanız kalın çekmemeye dikkat edin.

Fırçalı likit eyelinerı sürmek daha zordur, kalem şeklinde olanları seçerseniz daha kolay uygulaması.

Öncesinde göz kapağınıza far sürerseniz eyeliner daha kalıcı olur.

Tereddüt ediyorsanız uygulama konusunda önce göz kalemiyle hatları oluşturun, daha sonra eyeliner ile üzerinden geçin. Bu en garanti yöntemdir.

Aşağıdaki videoda 5 farklı teknik gösteriliyor. Bir tanesi mutlaka size kolay gelecektir 😉

TEMBEL İŞİ MAKYAJ

Makyaja her zaman uzun uzun vakit ayıramıyoruz. Sabah erken kalkıp işe yetişmek için fazla vaktiniz olmadığında ya da canınız uzun uzun makyaj yapmak istemediğinde bu pratik makyajla günü pekala kurtarabilirsiniz 😉

Öncelikle cildinizi canlandırmanız lazım. Hemen bir BB veya CC kremle cildinizi canlandırın. Şeftali tonlarında bir far ve hızlı bir rimel uygulamasıyla gözler tamam. Şeffaf tonlarda süreceğiniz bir parlatıcı ve şeftali tonlarında bir allığı da sürdünüzmü işlem tamamdır. Hem sezonun trend renginde modaya uygun bir makyaj yapmış oldunuz hem de kısa sürede hazırlandınız ❤

DUDAKLARI DAHA KALIN GÖSTERMEK İÇİN İPUÇLARI

ince-dudaklari-dolgun-gostermek-icin-kucuk-tuyolar--d7b

Dolgun ve düz kontürlenmiş dudaklar hepimizin hayalidir. İnce dudaklılar ufak makyaj hileleriyle dudaklarını daha kalın gösterebilirler. İşte dudakları kalınlaştıran ipuçları 😉

  • Kurumuş ve çatlamış dudaklar her zaman daha küçük gözükür. Bu yüzden dudak nemlendiricisi kullanarak dudaklarınızın pürüzsüz görünmesini sağlayın.
  • Peeling yaparak dudaklarınızı dolgunlaştırmanız mümkün.
  • Taze naneyle dudaklarınızı ovalarsanız nanenin dudağı dolgunlaştırma özelliği vardır.
  • Dolgunlaştırıcı rujlar en hızlı yöntemdir.
  • Dudak renginizde bir kaleminiz mutlaka olsun. Bununla yapacağınız çerçeveleme işlemi dudaklarınıza doğal bir dolgunluk verir.
  • Işıltılı ve parlak rujlar mat ve koyu rujlara göre daha dolgun gösterir.
  • Resimdeki adımları takip edin. Bunun için ihtiyacınız olan şey beyaz kalem far, dudak renginde bir dudak kalemi ve renkli parlatıcı. Alt dudağınızın orta çizgisiyle üst dudağınızın üst sivri çizgilerini beyaz far kalemiyle vurgulamayı unutmayın. kalan yerlere de dudak kalemini sürün.